Weerbaarheidstraining

Als medewerker aan de frontdesk of in de buitenruimte kun je te maken krijgen met ongewenst, intimiderend en/of agressief gedrag van klanten of bezoekers. Het is dan belangrijk om te weten hoe je op zo’n conflictsituatie kan of moet reageren. Het hoofddoel is om die situatie te de-escaleren door kalm te communiceren en zo nodig jezelf te kunnen beschermen.
Weerbaarheidstraining in twee dagdelen

De Weerbaarheidstraining van B&V helpt je om je voor te bereiden op conflictsituaties met klanten of bezoekers. Dat doen we met het inschatten van de situatie, door kalm te blijven en communicatieve vaardigheden in te zetten om de situatie te de-escaleren.

Voor situaties waarbij dit niet meer mogelijk is, leren we je ook elementaire zelfverdedigingstechnieken aan. Dat biedt niet alleen praktische hulp, maar helpt ook om met zelfvertrouwen te handelen.

In twee dagdelen leer je:

  • een niet meewerkende klant/bezoeker te woord staan;
  • (non) verbaal, de-escalerend communiceren;
  • jezelf losmaken bij ongewenst fysiek contact;
  • substantieel en proportioneel optreden bij;
  • iemand de toegang weigeren;
  • iemand naar buiten begeleiden.
Waar en wanneer?
Je volgt deze training bij B&V Partners in Veiligheid aan De Hil 18 in Zevenbergen. Liever op je eigen locatie? Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken. Deze training is met maximaal 12 personen te volgen.
Wie geeft de training?
Je volgt de Weerbaarheidstraining van onze gecertificeerde trainers. Ervaren professionals uit de praktijk, die alle ontwikkelingen in bedrijfshulpverlening op de voet volgen om jou vol enthousiasme up-to-date kennis en vaardigheden bij te brengen.
Wat kost deze training?
De Weerbaarheidstraining geef je samen met ons vorm, op maat voor jouw organisatie. Er is daarom geen standaardprijs voor deze training. Vraag vrijblijvend een offerte aan.